12. märts 2025

Distantsilt targemaks: “Kuidas AI-d humanitaarainetes kasutada?”

„Kuidas AI-d humanitaarainetes kasutada?” on praktiline veebiseminar, kus vaatame koos näidetega, kuidas tehisintellekti saab tõhusalt rakendada õppeprotsessis. Räägitakse õppima õppimisest, motivatsioonist ning erinevatest AI tööriistadest, mis toetavad nii õpetajaid kui ka õpilasi. Käsitletakse, kuidas AI-d saab kasutada iseseisvaks õppeks kodus ja koolis ning millised on selle võimalused õppe diferentseerimiseks.

Seminari viib läbi GAGi haridustehnoloog ja EHTL-i liige Ingrid Maadvere.


👉 Pikemalt lugemiseks klõpsa postituse pealkirjal või lingile "Lisateave" 👇

  • Kas oled kasutanud oma töös tehisintellekti?
  • Kas oled õpilastega kasutanud tehisintellekti?
  • Milliseid AI keskkondi oled kasutanud?
  • Kuidas oled AI-d oma töös kasutanud?
...nendele küsimustele koguti vastuseid wooclap jagatud lehel. Vasuseid võimalik vaadata veebinari salvestusest või esitlusest: https://tinyurl.com/AIHumanitaar

Mida tehisintellekt võib teha?
  • hallutsineerimine (vale info loomine)
  • joondumine (eetiliselt sobiv vastus)
  • kallutatus (vastus lähtub enamusest)

!!!Vanusepiirangutest!!!

Õpilased saaks järelvalve all ilma kasutajakontota kasutada:

Testiti juturoboteid:
Viip ehk prompt: Paranda lauses õigekirjavead. kui leiad vea, siis lisa juurde reegel, mille vastu eksiti. Lause "pilt ilus kadri asdus 3 Augustil toastvälja, ja hakas järvajaani pole minema.

Milliseid tulemusi erinevad juturobotid andsid - pikemalt juba veebinari salvestuses (14:16)

Mida üks hea viip peaks endast sisaldama?
  • profiil
  • sihtrühm
  • eesmärk
  • kontekst
  • lähenemine
  • piirangud
Näiteks: Olen ühiskonnaõpetause õpetaja (profiil) ja soovin kontrollida 9. klassi õpilaste (sihtrühm) teadmisi Euroopa liidu kohta (eesmärk). nad on eelmistes klassides teemat õppinud, kuid kindlasti palju unustanud (kontekst). Loo 10 küsimusega valikvastustega enesekontrollitest põhiteadmiste kontrollimiseks (lähenemine). Kaks viimast küsimust seo Eestiga (piirangud).

Olgem ausad, mida rohkem promptimist harjutada, seda täpsemaks ja paremaks neid promtid lähevad ning saadakse tulemuslikum vastus. Isegi kui tuleb liiga pikk vastus - saab anda AI'le käsu, et teeb vastuse lühemaks ja konkreetsemaks.

Kuidas AI saaks aidata harjutada kirjutamist? (22:00)
  • Lause ümber sõnastamine: Sõnasta lause ümber kolmel erineval viisil. Tähendus peab säilima
  • Õigekirja kontrollimine: Kontrolli teksti õigekirja ja lisa parandused loeteluna teksti alla
  • Tagasiside saamine: Loe läbi järgnev tekst ja anna nõu, mida võiks parandada.
  • Sünonüümide pakkumine: Paku sünonüüme järgmistele sõnadele.
  • Kokkuvõtte kirjutamine: Tee tekstist kokkuvõte viie lausega.
  • Struktureerimine: Kirjuta tekst ümber loeteluna.
  • Stiili muutmine: Muuda teksti stiili nii, et see oleks ametlikum.

Mis on Brisk? (vaata veebinari salvestust alates 29:00)
...tegemist on Google Chrome laiendusega, millega võimalik õpilaste dokumenti vaadata ja analüüsida, kui kaua õpilane on oma tekstidokumendi koostamisega vaeva näinud. Samuti ka millal ja millisel viisil. www.briskteaching.com

Veebinari salvestus:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar