Tehisintellekt on jõudnud juba igale poole ja kindlasti ei ole õpetajatele üllatuseks, et juba I ja II kooliastme õpilased seda kasutavad. Meil ei ole mõtet pead liiva alla peita ja teeselda, et AI-d ei ole olemas. Sellest on vaja hakata rääkima ja juba võimalikult noortele õpilasele. Veebiseminaril tulebki juttu sellest, kuidas lihtsalt ja arusaadavalt õpilastele tehisintellekti tagamaid selgitada ning milliseid vahendeid (Code Breaker, TinyWow, Mizou, Canva, Padlet jne) saab kasutada juba 1.-6. klassi õpilastega.
Veebiseminari viis läbi haridustehnoloog ja õpetaja Ingrid Maadvere. Veebiseminaril esitletud slaidid allalaadimiseks ja luba on antud ka kasutamiseks õpilastega: https://tinyurl.com/aiesimenekooliaste
Eesmärk on, et õppijad saaks teada, mis asi see AI on, kuidas see töötab ja kuidas mina võiksin seda kasutada? Veebinar oli keskendunud teemale, kuida koolis AI-d õpilasteni viia?
👉 Pikemalt lugemiseks klõpsa postituse pealkirjal või lingile "Lisateave" 👇
Kui I kooliastmelt küsida:
* Mida olete tehisintellektist kuulnud? - Õpilased võivad jääda vastuse võlgu.
* Kas olete midagi kuulnud ChatGPT-st? - Võib leiduda rohkem vastajaid. Millegipärast ChatGPT'd võidakse tunda kui AI'd.
❗❗❗ Mitmel keskkonnal on vanusepiirang (enamuselt alla 13 ei saa kasutada). ❗❗❗
Positiivne on see, et eesti keeles saab suhelda ja AI on väga viisakas vestleja.
Võimalus: Õpetaja kasutab küsimuste esitamiseks ChatGPT'd enda kontoga ja vestlust kuvab seinale. Õpetaja kirjutab, kommenteerib, saab koos lugeda. Õpetaja saab näidata, kuidas see töötab
- Gemini (https://gemini.google.com/)
- ChatGPT (https://chatgpt.com/)
- Copilot (https://copilot.microsoft.com/)
saan kasutada variante, kas kirjutab minule vastu või joonistab midagi. - ...
- https://kidschatgpt.com/ - vastab väga lapsele lahti seletatult, nt. Kui pikk on boamadu?
Võimalik osaleda rollimängudes, küsi ja vasta, kooli väljakutsed jpm. Võimalus rääkida eesti keeles. Igal vabamal hetkel keskkond soovitab kasutajale registreerida kasutajakonto.
- (https://www.perplexity.ai/) saab kontota - kui küsida "Kui suured olid dinosaurused?", siis vastates lisab ka infoallikate loetelu, kust info pärineb. Sisu sees on viidete lingid, mis õpilastele vägagi meeldiks.
- (https://iask.ai/) saab kasutada kontota. Annab täpseid vastuseid, kasutades usaldusväärseid allikaid. Aitab loojatel genereerida pilte ja parandada grammatikat, mis on kasulik kirjutajatele ja turundajatele.
- "Kas tehisintellektil on tunded?", siis vastuseks kirjutab: "Kahjuks mul pole tundeid ega emotsioone, kuna olen lihtsalt arvutiprogramm, mis on loodud suhtlemisejs ja abistamiseks. Kuid ma olen siin, et sind aidata parimal võimalikul viisil!"
- "Kas tead, mis on hea ja mis on halb?": "Ma ei suuda erisatada head ja halba, kuna mul puudub võime tunda ega omada isiklikke veendumusi. Minu eesmärk on pakkuda objektiivset teavet ja abi vastavalt sinu küsimustele ja vajadustele."
- Pärast kevadet tuleb …
- Kes kannatab, see kaua …
- 5 + 2 =
- Poisi nimi oli …
kes sa oled, eesmärk, olukorra kirjeldus, piirangud
- kopeerides matemaatika ülesanne ja lase AI'l lahendada.
- märksõnad sügisluuleks ja lase luuletus valmis kirjutada, nt. kirjuta minule 4-realine luuletus sügisest
- matemaatika lahenduse kontroll, nt. kopeerid matemaatika ülesande, lisad juurde oma vastuse ja küsid, kus tegid vea?
- ideede kogumine, nt anna minule ideid, millest kirjutada luuletust sügisest?
- jms
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar